TRANSPORT LOTNICZY ALPY

TRANSPORT LOTNICZY ALPY

TRANSPORT LOTNICZY

W sezonie 2024/2025 korzystamy z lini lotniczych:

Warszawa Okęcie Chopin Airport /WAW/ - GENEWA /GVA/ - Linia lotnicza PLL LOT

Warszawa Okęcie Chopin Airport /WAW/ - GRENOBLE /GNB/ - Linia lotnicza WIZZAIR

Warszawa Okęcie Chopin Airport /WAW/ - TURYN /TRN/ - Linia lotnicza WIZZAIR

Kraków Balice Jana Pawła II /KRK/ - LYON /LYS/ - Linia lotnicza WIZZAIR

LINIE LOTNICZE WIZZAIR - WAW-GNB-WAW

Wylot z lotniska WARSZAWA CHOPIN (OKĘCIE) do GRENOBLE w soboty o godzinie:

WAW - GNB 12:05 - 14:40
GNB - WAW 15:30 - 17:50

LINIE LOTNICZE WIZZAIR - WAW-TRN-WAW
Wylot z lotniska WARSZAWA CHOPIN (OKĘCIE) do TURYNU w soboty o godzinie:

WAW - TRN 10:40 - 13:00
TRN - WAW 13:50 - 16:05

LINIE LOTNICZE WIZZAIR - KRK-LYS-KRK
Wylot z lotniska KRAKÓW BALICE do LYONU w soboty o godzinie:

KRK - LYS 11:45 - 14:05
LYS - KRK 14:40 - 16:50 

LINIE LOTNICZE PLL LOT - WAW-GVA-WAW
Wylot z lotniska WARSZAWA CHOPIN (OKĘCIE) do GENEWY w soboty o godzinie:

WAW - GVA 07:30 - 09:50 
GVA - WAW 10:30 - 12:30

WAW - GVA 16:40 - 19:00
GVA - WAW 19:40 - 21:50


LINIE LOTNICZE SWISS - WAW-ZRH-GVA-ZRH-WAW
Wylot z lotniska WARSZAWA CHOPIN (OKĘCIE) do GENEWY w soboty o godzinie:

WAW - ZRH - GVA 09:45 - 14:00
GVA - ZRH - WAW 10:00 - 13:55

Odprawa oraz wejście na pokład

Odprawa rozpoczyna się na 2 godziny przed godziną odlotu i kończy się dokładnie 40 minut przed godziną odlotu. Jeżeli pasażer stawi się na stanowisku odprawy później niż 40 minut przed planowaną godziną odlotu, nie zostanie przyjęty na pokład, a jego rezerwacja zostanie anulowana bez prawa do zwrotu kosztów. Pasażerowie posiadający specjalne wymogi lub specjalne potrzeby muszą się stawić na stanowisku odprawy na 2 godziny przed planowanym odlotem. W innym razie możemy nie być w stanie dopełnić procedur odprawy w odpowiednim czasie umożliwiającym wejściem pasażera na pokład.

Dokumenty podróży

Wszystkie bilety lotnicze wystawiane są w wersji elektronicznej. Prosimy się udać z dokumentem tożsamości bezpośrednio do odprawy.
Po przylocie do Grenoble, Lyonu i Genevy, pasażerowie spotykają się z rezydentem Espace Trans na lotnisku, który zadba o transfer i zajmie się grupą docelowo.

Przydział miejsc

Wszystkie samoloty na kierunku Geneva posiadają jedną kabinę pasażerską i miejsca są wcześniej przydzielane. Możliwość wyboru miejsca będą mieć pasażerowie przybywający na stanowisko odprawy wcześniej.

Usługi na pokładzie

Przewoźnicy na wszystkich kierunkach nie oferują bezpłatnych posiłków w czasie lotu.

Używanie sprzętu elektronicznego na pokładzie:

W czasie trwania lotu obowiązuje zakaz korzystania z następujących urządzeń elektronicznych:
przenośne radia FM i odbiorniki telewizyjne;
skanery;
telefony komórkowe;
urządzenia zdalnie sterowane (w tym zabawki);
nadajniki i odbiorniki radiowe;
przenośne odtwarzacze wideo;
odtwarzacze dysków CD, minidysków i CD-ROM;
radia CB;
drukarki komputerowe;
wskaźniki laserowe.
Następujących urządzeń elektronicznych można używać jedynie po osiągnięciu przez samolot wysokości rejsowej:
laptopy/komputery przenośne;
gry komputerowe;
kamery wideo.
Następujących urządzeń elektronicznych można używać w trakcie całego lotu bez ograniczeń:
rozruszniki serca;
aparaty słuchowe;
wszczepione urządzenia medyczne;
elektroniczne stymulatory nerwów.

Przy podpisywaniu Umowy-Zgłoszenia Klient jest zobowiązany do podania nr tel. do wszystkich zgłaszanych przez siebie uczestników wyjazdu, celem zapewnienia sprawnej komunikacji na wypadek zmian rozkładów lotu samolotu lub innych okoliczności. Dzieci do 2 lat (infant) podróżują na kolanach rodziców. Na pokład samolotów nie wolno wnosić m.in. ostrych przedmiotów (nie tylko metalowych), substancji żrących, toksycznych, łatwopalnych
i wybuchowych. Przedmioty takie jak np. korkociągi, nożyczki do paznokci itd. mogą być przewożone jedynie w bagażu głównym (nadawanym). Na pokład samolotu napoje wnieść można jedynie w butelkach o pojemności do 0,1 l, w ilości nieprzekraczającej łącznie 1 l. Powinny być one zapakowane w przezroczyste torby plastikowe. W przypadku zagubienia lub uszkodzenia bagażu należy fakt ten zgłosić niezwłocznie władzom lotniska (przed jego opuszczeniem) – stanowi to podstawę do ew. późniejszych roszczeń odszkodowawczych. Klient poszkodowany ma prawo domagać się od linii lotniczych pokrycia dodatkowych kosztów poniesionych w związku z zagubieniem bagażu, powinien jednak udokumentować wszystkie poniesione wydatki. W razie potrzeby rezydent Espace Trans udziela informacji na temat właściwych metod postępowania i praw przysługujących Klientom. Limity bagażu w samolotach przysługujące na osobę, wynikają z warunków nakładanych przez poszczególnych przewoźników.

Bagaż

Linia Lotnicza WIZZIR (kierunek Grenoble/Turyn/Lyon):

Każdy pasażer wybierający się na narty może zabrać ze sobą bagaż główny/rejestrowany (1 sztuka bagażu do 20 kg) + jedna sztuka bagażu podręcznego o maksymalnych wymiarach 40 x 30 x 20 cm i wadze do 10 KG (zabierany na pokład samolotu musi zmieścić się pod siedzeniem pasażera). Przekroczenie wagi i wymiarów dotyczących bagażu wiąże się z koniecznością poniesienia dodatkowych opłat według taryfy przewoźnika.

W sezonie 2024/2025 każdy pasażer może zabrać bezpłatnie na pokład samolotu komplet sprzętu narciarskiego (narty lub snowboard w pokrowcu).

Dla osób lecących bez sprzętu sportowego zastosowanie ma specjalna znika w wysokości 300 zł/komplet.

Linia Lotnicza LOT (kierunek Geneva):

Każdy pasażer wybierający się na narty może zabrać ze sobą bagaż główny o ładowności do 23 kg (1 sztuka bagażu) + komplet sprzętu sportowego (narty, kijki lub deska snowboardowa w pokrowcu) + bagaż podręczny do 7 kgo wymiarach nie przekraczających 55x40x20 cm (zabierany na pokład samolotu). Ze względu na typ samolotu na trasie Warszawa - Geneva - Warszawa każdy pasażer jest zobowiązany do zgłoszenia przewozu nart lub deski snowboardowej w biurze Espace Trans. Jeżeli pasażer nie zgłosił wcześniej przewozu sprzętu linia lotnicza Lot może odmówić zabrania na pokład sprzętu narciarsko - snowboardowego bezpośrednio przed wylotem. Przekroczenie wagi i wymiarów dotyczących bagażu wiąże się z koniecznością poniesienia dodatkowych opłat według taryfy przewoźnika.

Dla osób lecących bez sprzętu sportowego zastosowanie ma specjalna znika w wysokości 150 zł/komplet.

Linia Lotnicza EASY JET (kierunek Geneva):

Każdy pasażer wybierający się na narty może zabrać ze sobą bagaż główny o ładowności do 23 kg (1 sztuka bagażu) + sprzęt sportowy (narty, kijki/deska snowboardowa w pokrowcu). Bagaż podręczny do 7 kg. o wymiarach nie przekraczających 55x45x25 cm (zabierany na pokład samolotu). Możesz zabrać JEDEN bagaż podręczny wraz z uchwytami i kołami. Ponadto możesz zabrać JEDNĄ małą torbę pod siedzenie (torebkę/laptopa), którą musisz umieścić pod siedzeniem z przodu.Osoby dorosłe/dzieci mogą zabrać ze sobą JEDEN element sprzętu sportowego na pasażera. Buty narciarskie muszą znajdować się w bagażu głównym-rejestrowym lub podręcznym. W przypadku chęci zabrania dodatkowej oddzielnej sztuki sprzętu sportowego np. nart z kijkami lub dodatkowo butów narciarskich wymagana jest dopłata 350,- pln/os. Żaden element sprzętu sportowego nie może ważyć więcej niż 20 kg. Każdy pasażer jest zobowiązany do zgłoszenia przewozu nart lub deski snowboardowej w biurze Espace Trans. Jeżeli pasażer nie zgłosił wcześniej, przy rezerwacji przewozu sprzętu linia lotnicza może odmówić zabrania na pokład sprzętu narciarsko - snowboardowego. Przekroczenie wagi i wymiarów dotyczących bagażu wiąże się z koniecznością poniesienia dodatkowych opłat według taryfy przewoźnika.

TRANSFERY:

Na lotnisku po przylocie oczekują na Klientów osoby realizujące transfery. Dysponują one listą pasażerów i prowadzą do odpowiedniego środka transportu. Transfery do poszczególnych hoteli oraz na stoki, mogą odbywać się bez pilota Espace Trans, a także mniejszymi środkami transportu w zależności od liczby osób. Organizację transferów do/z hoteli zaplanowano tak, aby zapewnić Klientom najkorzystniejszą cenę za pakiet bilet+transfery. Nawet jeżeli istnieje kilka potencjalnych dróg dojazdu na lotnisko, trasa planowana jest tak, aby zapewnić transfer dla wszystkich Klientów z rezydencji i hoteli znajdujących się w położonych w pobliżu ośrodkach co może oznaczać przesiadki oraz oczekiwanie na współpasażerów w tzw. punktach transferowych/przesiadkowych w danym regionie (zazwyczaj placówki handlowe/markety/stacje benzynowe dworce itp). Godziny wyjazdu dla każdego z hoteli ustalane są dla każdego terminu niezależnie, w zależnościod konkretnej sytuacji logistycznej i pogodowej. Rezydent informuje Klientów o godz. wyjazdu w dniu go poprzedzającym na podstawie otrzymanych z biura dyspozycji. Rezydent nie jest uprawniony do modyfikacji przesłanego przez biuro planu połączeń transferowych.
Klient w drodze indywidualnego ustalenia warunków umowy może zdecydować się na indywidualną organizację transferu. Istnieje możliwość zorganizowania na życzenie Klienta transferów indywidualnych bezpośrednio z dowolnego hotelu na lotnisko. Rozwiązanie takie, choć korzystniejsze czasowo jest jednak o wiele bardziej kosztowne.