POBYT W APARTAMENTACH

POBYT W APARTAMENTACH

POBYT W APARTAMENTACH:


Wszystkie opisy studio/apartamentów zawarte w ofercie mają charakter informacyjny i poglądowy. Zdjęcia studio/apartamentów w ofercie są zdjęciami przykładowymi, oznacza to że nie każde pomieszczenie wygląda tak samo jak prezentowane na zdjęciu w katalogu bądź na stronie internetowej www.espacetrans.pl Faktyczny układ apartamentów w skrajnych przypadkach może się nieznacznie różnić od układu wynikającego z opisu. Podana powierzchnia pokoju, o ile wyraźnie nie wskazano inaczej, obejmuje całkowitą powierzchnię mieszkalną łącznie z łazienką i korytarzem.


KLASYFIKACJA OBIEKTÓW – Dla Państwa wygody oraz na własny użytek wprowadzamy – niezależną od oficjalnej – kategoryzację apartamentów/hoteli. Wiemy z doświadczenia, że ta sama liczba gwiazdek przy nazwie hotelu wcale nie musi oznaczać tego samego standardu. Wprowadzając własny system oceny, możemy bardziej niezależnie dokonać prawidłowej oceny dotyczącej jakości danego obiektu hotelowego. Kierujemy się głównie wyznacznikiem standardu samego obiektu noclegowego hotel/apartament, jak też co istotne najbardziej dla narciarzy jego lokalizacją.


STUDIO – pomieszczenie wyposażone w pokój dzienny z miejscami do spania oraz aneks kuchenny położony zazwyczaj na jednej powierzchni nie przekraczającej 30m2. Do dyspozycji jest również zawsze łazienka z wanna lub prysznicem i WC. Pomieszczenia typu studio posiadają często balkon lub taras i przeznaczone są zazwyczaj dla 2/4 osób (w zależności od rezydencji i oferty).


APARTAMENT – składa się min. z dwóch pomieszczeń, w skład których wchodzi: pokój dzienny z kanapą/sofą lub miejscami do spania, aneks kuchenny oraz oddzielna sypialnia. Do dyspozycji jest również zawsze łazienka (z wanna lub prysznicem oraz WC). W zależności od rezydencji WC może być oddzielnie. Apartamenty posiadają zwykle balkon lub taras. Studio lub apartament mogą zawierać również dodatkowe pomieszczenia z miejscami do spania (z oknem lub bez) takie jak: kabina, alkowa, aneks sypialny, antresola, mezzanine. Studio lub apartament oprócz standardowych pojedynczych i małżeńskich łóżek wyposażone są w specyficzne dla rejonów alpejskich Francji różnego typu łóżka do spania. Chęć maksymalnego wykorzystania przestrzeni w wysoko położonych i dosyć ciasnych obiektach sprawiła, że najbardziej powszechnymi układami łóżek w rezydencjach narciarskich są: łóżka piętrowe, składane na ścianę, rozsuwane kanapy/sofy/fotele oraz ‘gigogne’ czyli wysuwane jedno spod drugiego dwa pojedyncze łóżka. Z tego również powodu w żadnej francuskiej rezydencji w naszej ofercie nie ma możliwości wykupienia tzw. dostawek.


DOMEK GÓRSKI CHALET – rodzaj budynku, chaty górskiej lub domu wolnostojącego zbudowanego w stylu alpejskim (z drewna i kamienia), wewnątrz którego znajduje się kilka lub kilkanaście oddzielnych apartamentów i łazienek. Chalety mogą być kilkupoziomowe i nie rzadko wyposażone w dodatkowe atrakcje lub pomieszczenia takie jak kominek, sauna.

Wszystkie aneksy kuchenne w studio i apartamencie są w pełni wyposażone i w zależności od standardu rezydencji posiadają: - kuchenkę (płytę elektryczną lub vitroceramiczną); zlew, zmywarkę, lodówkę, mikrofalówkę piekarnik, toster lub opiekacz, czajnik lub przelewowy ekspres do kawy, naczynia, sztućce, szklanki.


Cena za apartament w ofercie obejmuje: -7 noclegów w wybranej rezydencji i apartamencie lub studio -korzystanie z apartamentu lub studio, pomieszczeń do niego należących (aneks kuchenny, balkon, taras, łazienka, WC) oraz wszelkich urządzeń elektrycznych dostępnych w apartamencie, wody gazu, prądu. -korzystanie z zaplecza i usług dodatkowych o ile rezydencja takie posiada tj: przechowalni nart, sali recepcyjnej itp. Internet dostępny bezpłatnie w hotelach/rezydencjach w pomieszczeniach ogólnych lub pokojach może posiadać ograniczenia co do wielkości przesyłanych danych, szybkości czy też dostępności. Do celów wymagających szybkiego i niezawodnego dostępu do internetu sugerujemy wersje dodatkowo płatne zamawiane u operatorów.


Ceny w apartamentach nie obejmują: - opłaty klimatycznej/tourist tax (ok. 1-3 e/os/dzień – każda stacja i rezydencja ma swój taryfikator) - depozytu/kaucji zwrotnej za apartament płatnej kartą kredytową lub gotówką (od 250e – 600e każdy obiekt ma swój indywidualny taryfikator) -końcowego sprzątania (chyba, że zaznaczono inaczej) we wszystkich obiektach francuskich istnieje możliwość posprzątania we własnym zakresie bez ponoszenia dodatkowych opłat) -ręczników i bielizny pościelowej (chyba, że zaznaczono inaczej) -korzystania z dodatkowych usług rezydencji: TV, Internet, basenu, bilard, sauny, siłowni itp. (chyba, że zaznaczono inaczej) -miejsca parkingowego dla samochodów, autokarów (chyba że zaznaczono inaczej), -środków czystości i detergentów (chyba, że zaznaczono inaczej).


PRZYDZIAŁ APARTAMENTÓW:


Ze względu na zróżnicowaną lokalizację budynków oraz studio/apartamentów w oferowanych rezydencjach, podczas rezerwacji Biuro nie może zagwarantować konkretnego ich położenia np. stronę/piętro lub parter/widoku z okna/wyposażenie w taras lub balkon. Studio/apartamenty przydzielane są przez systemy rezerwacyjne lub na miejscu przez odpowiedniego pracownika recepcji/agencji współpracującej, który wydaje klucze rezydentowi lub bezpośrednio klientom. Wszelkie Państwa życzenia oraz wymagania dodatkowe dotyczące studio/apartamentów, wykraczające poza ofertę traktowane są jako prośby i wykonywane bezpłatnie w miarę możliwości i dostępności. Wobec takich wymagań zapewniamy, że nasz pilot/rezydent lub przedstawiciel na miejscu dołoży wszelkich starań aby w miarę możliwości spełnić te lub inne specjalne życzenia.


DEPOZYT/KAUCJA ZWROTNA BLOKADA NA KARCIE/PREAUTORYZACJA I OPŁATA/TAKSA KLIMATYCZNA


Dokładne informacje o wysokości opłaty klimatycznej, kaucji oraz usług dostępnych w rezydencji zawierają cenniki w recepcji każdego obiektu a ich wysokośc regulowana jest przez zarządcę obiektu/gminy. Opłat należy dokonywać w momencie zakwaterowania (check In) lub w pierwszym dniu pobytu jeśli podczas zakwaterowania recepcja/agencja była zamknięta. W celu usprawnienia zakwaterowania np. grupy uprawnionym i przyśpieszenia procesu check-in do pobrania opłaty klimatycznej lub kaucji jest również pilot/rezydent/przedstawiciel Biura Espace Trans. W niektórych rezydencjach możliwe jest uregulowanie DEPOZYTU/KAUCJI gotówką jednakże aktualnie i powszechnie wykorzystuje tzw. PREAUTORYZACJĘ kartę kredytową (n.p. Mastercard, Visa, American Express, Diners). Preautoryzacja nie wymaga fizycznej obecności karty lub jej właściciela, przeprowadzana jest na podstawie udostępnionych danych karty kredytowej. Operacja ta polega na zablokowaniu środków na rachunku karty, na rózne okresy (w zależności od umów pomiędzy bankami a organizacjami płatniczymi tj: Visa; Mastercard; JCB; AmericanExpress; Dinners). Zablokowane przez preautoryzację środki nie są pobierane z konta - cały czas się na nim znajdują. Nie można jednak z nich skorzystać aż do momentu zwolnienia, wygaśnięcia terminu blokady lub opłacenia należności. Organizacje płatnicze z bankami ustalają reguły płatności i odgórny limit czasowy trwania preautoryzacji. W niektórych przypadkach w zależności od organizacji i banku może on trwać do 7-14, a nawet 30 dni (Visa i Mastercard). Blokadę nakłada bank, który wydał kartę, na podstawie wniosku (wysyłanego poprzez terminal) od właściciela punktu handlowego, hotelu, czy wypożyczalni. Autoryzacja utrzymuje sie do momentu jej anulacji przez posiadacza terminalu lub do czasu jej wygaśnięcia albo tez rejestracji – czyli sprzedaży/pobrania środków. Preautoryzację zazwyczaj anuluje własciciel terminala poprzez kontakt z jego operatorem czyli elektroniczne wysłanie wniosku. Wówczas autoryzacja zazwyczaj spada po ok. 7-14 dniach ale zawsze w zaleznosci od karty i banku. Jesli ten termin przedluza sie oznacza to zaniedbania na lini operator terminala płatniczego - bank. Niestety banki, nawet pomimo standardowego wysłania komunikatu operatora poprzez terminal płatniczy zwalniają blokadę po upływie maksymalnego terminu trwania preautoryzacji, przewidzianego w regulaminach organizacji płatniczej. W przypadku płatności gotówką, określona kwota zwracana jest po sprawdzeniu apartamentu w dniu wykwaterowania.


ZDAWANIE APARTAMENTU:


Na koniec pobytu w momencie wykwaterowania grupy lub klientów indywidualnych odbywa się sprawdzenie studio/apartamentu. Zgodnie z regulaminami rezydencji francuskich jeśli nie zostało wcześniej wykupione „końcowe sprzątanie” (opcja dodatkowo płatna oprócz sprzątania kuchni/naczyń/śmieci) w dniu wykwaterowania w apartamentach powinny być wysprzątane wszystkie pomieszczenia (pokoje, sypialnie, kabiny, aneksy i wnęki, łazienka, wc), posprzątana kuchnia (naczynia pozmywane i poukładane w szafkach, lodówka opróżniona, kuchenka wyczyszczona) ,zdjęte poszewki, poskładana pościel, pomieszczenia odkurzone, śmieci wyrzucone, bagaże muszą znajdować się na zewnątrz apartamentu nie można nic zostawiać w apartamencie. W przypadku nie posprzątania apartamentu lub szkód powstałych na skutek użytkowania rezydencja ma prawo do potrącenia z kaucji odpowiedniej kwoty. Jeśli w apartamencie nic nie uległo zniszczeniu oraz nie ma żadnych uchybień w zakresie sprzątania kaucja zostaje zwrócona po sprawdzeniu apartamentu w dniu kończącym pobyt i dobę hotelową. Osobą odpowiedzialną za odbiór i sprawdzenie apartamentów jest odpowiedni pracownik rezydencji/agencji współpracującej lub osoba przez nią wskazana. Ostateczna ocena odnośnie posprzątania studio/apartamentu lub wykrycia szkód należy wyłącznie do niego i jest podstawa do potrącenia odpowiedniej kwoty w przypadku nieprawidłowości. W przypadkach wcześniejszego wyjazdu gości z rezydencji lub podczas ustalenia transferu i wyjazdu z rezydencji przed godziną otwarcia recepcji lub dostępności pracowników recepcji/agencji współpracującej możliwe jest wykwaterowanie gości bez sprawdzania apartamentów w ich obecności. W takich przypadkach, kiedy sprawdzanie apartamentów przez pracowników recepcji/agencji odbywa się już po wyjeździe gości należy posprzątać apartament zgodnie i ściśle z powyższymi zaleceniami aby nie było wątpliwości do jego stanu.


OFERTA ZAKWATEROWANIA W OBIEKTACH ”LES RESIDENCES”


Zakwaterowanie w tzw. LES RESIDENCES (TŁUMACZENIE: REZYDENCJE) obejmuje obiekty nieokreślone co do nazwy, z zagwarantowanym, określonym w ofercie standardem, przy czym może to być obiekt zarówno z katalogu/strony www, jak i spoza oferty katalogowej/strony www. Zazwyczaj są to losowe rezydencje sieciowe, które stanowi kilkanaście budynków o podobnym, bardzo podstawowym i funkcjonalnym standardzie. Wszystkie studio/apartamenty w tego typu rezydencjach niezależnie od nazwy budynku i usytuowania, są o podobnym lub tym samym standardzie, posiadają podobne lub takie samo wyposażenie i lokalizację. Standard obiektu bez względu na jego nazwę i opis gwarantuje również dostęp do stoków i wyciągów narciarskich oraz zazwyczaj znajduje się w centrum kurortu narciarskiego. Zdjęcia i opisy studio/apartamentów prezentowane w katalogu/stronie www są wyłącznie poglądowe. Z uwagi na duża liczbę rezydencji tego typu, zamienność obiektów i oferowanych w nich studio/apartamentów nie sposób w ofercie wymienić wszystkie nazwy i zaprezentować ich opisy tym bardziej, że są one potwierdzane na ok. 24h przed terminem pobytu. Klient o nazwie obiektu, w którym zostanie zakwaterowany, dowiaduje się od rezydenta/pilota/przedstawiciela na miejscu trwania imprezy tuż po przyjeździe/przylocie do wybranego celu. Organizator zachowuje prawo do wyboru miejsca zakwaterowania w znaczeniu miejscowości/regionu i znaczeniu obiektu (nazwy). Np. Jeśli rezydencja w ofercie znajduje się w LES ARCS, obiekt może być położony w ARC 1600, ARC 1800 lub ARC.


WOLNE ŁÓŻKO W APARTAMENCIE


Opcja dopłaty za wolne łóżko dotyczy rezerwacji, w których liczba osób wykupujących wyjazd jest nie wystarczająca do pełnego obłożenia studio/apartamentu (np. kiedy 3 osoby chcą zarezerwować studio/apartament typu 4 pax) lub kiedy osoby dla własnego komfortu chcą zarezerwować większy, bardziej przestronny apartament (np. 2 osoby w studio/apartamencie typu 4 pax). W takich przypadkach istnieje możliwość dopłaty za wolne łóżko w studio/apartamencie, które nie będzie wykorzystane. Wysokość opłaty za wolne łóżka jest uzależniona od terminu, rezydencji i typu studio/apartamentu. W pozostałych przypadkach jeśli klienci nie chcą dopłacać za wolne łóżko/miejsce w apartamencie mogą skorzystać z opcji ‘dokwaterowanie’.


OPCJA DOKWATEROWANIE


Opcja rezerwacji, która polega na zakwaterowaniu w studio/apartamencie wieloosobowym (3,4,5,6, lub większym) jednej lub kilku zgłoszonych osób razem z innymi uczestnikami wyjazdu. Nie ma możliwości wykupienia opcji na dokwaterowanie do studio/apartamentów 2 osobowych, chyba, że w ofercie zaznaczono inaczej. Sprzedaż miejsca na dokwaterowanie dotyczy tylko niektórych imprez i terminów oraz poszczególnych rezydencji o określonym standardzie. Opcja wykupu jednego lub kilku miejsc na dokwaterowanie wybierana jest przez klienta dobrowolnie a organizator dokłada wszelkich starań aby zapełnić pozostałe miejsca w apartamencie. Organizator może decydować również o ilości osób zakwaterowanych w apartamencie i ma możliwość zmiany typu i wielkości apartamentu np. w zależności od ilości sprzedaży miejsc. W przypadku braku możliwości realizacji takiej opcji z powodu zgłoszenia się niewystarczającej ilości osób organizator zaproponuje zmianę kierunku lub terminu pobytu. Klient w momencie rezerwacji, zgadza się na opcję zamieszkania z obcymi osobami bez gwarancji wyboru konkretnego: obiektu/rezydencji, typu i wielkości apartamentu, pomieszczenia (pokój dzienny/sypialnia/kabina/antresola), typu łóżka (piętrowe/kanapa rozkładana/sofa gigogne/rozsuwane/składane/podwójne/itp.) oraz dołączenia do osób o tej samej płci/wieku/preferencjach itp., chyba, że jest to możliwe do spełnienia przez organizatora. W momencie rezerwacji organizator nie przydziela ani nie narzuca podziału osób, pomieszczeń i łóżek w studio/apartamencie a wszelkie tego typu ustalenia pozostają w gestii współmieszkańców na miejscu. Jednocześnie informujemy, że nawet w przypadku dokwaterowania kilku obcych osób w wieloosobowym apartamencie zwykle recepcja obiektu przekazuje maksymalnie 1 lub 2 komplety kluczy do studio/apartamentu oraz szafki narciarskiej chyba, że posiada ich więcej. W przypadku zainteresowania wyjazdem pojedynczych osób, które chcą mieszkać same oferujemy również wykupienie oferty w pokoju studio/apartamencie np. 2 osobowym lub większym z dopłatą za wolne niewykorzystane łóżka.


HOTELE


Doba hotelowa zaczyna się o godz. 16.00 i trwa do godz. 10.00 ostatniego dnia. Wszystkie ceny podawane są za dobę i dotyczą pobytu 1 osoby w określonym typie pokoju. Przy wykupie obiadokolacji wszystkie napoje są płatne dodatkowo. Ceny dotyczące pobytu dzieci zawsze obejmują pobyt 1 dziecka przy 2 osobach dorosłych.


OPIEKA PRZEDSTAWICIELA/PILOTA/REZYDENTA


Rezydent, pilot grupy, personel pokładowy lub kierowca/konwojent jest zawsze przedstawicielem biura Espace Trans i posiada odpowiednie kwalifikacje do obsługi grupy i klientów podczas całego trwania imprezy turystycznej. Uczestnicy imprez autokarowych, lotniczych i na dojazd własny objęci są zazwyczaj opieką polskiego lub lokalnego przedstawiciela Espace Trans w czasie pobytu na miejscu i w wybranej stacji narciarskiej. Rezydent, pilot lub przedstawiciel Espace Trans jest do dyspozycji klientów przez 24h pod podanym na miejscu lub w biurze telefonem kontaktowym lub podczas ustalonych na miejscu dyżurów/spotkań w recepcji/apartamentach jeśli zachodzi taka potrzeba. Jeśli rezydent/pilot/ lub przedstawiciel nie mieszka wraz z uczestnikami w jednej miejscowości lub regionie klient otrzymuje informacje kontaktowe lub godziny i miejsce jego urzędowania. Z uwagi na dużą ilość oferowanych kierunków i obiektów w stacjach narciarskich może zdarzyć się, że podczas jednego tygodnia rezydent/pilot/przedstawiciel będzie miał pod opieką kilka ośrodków narciarskich lub 2/3 doliny. W takich przypadkach jest on dostępny po uprzednim kontakcie telefonicznym i jeśli nie jest wymagana jego bezpośrednia obecność zawsze służy pomocą telefonicznie. Podczas podróży do stacji narciarskich i w czasie całego przejazdu autokarem lub przelotu samolotem i dalszego transferu jeśli na danym odcinku rezydent/pilot lub przedstawiciel Espace Trans nie towarzyszy uczestnikom, są oni zawsze pod opieką przewoźnika i linii lotniczych oraz personelu pokładowego lub kierowcy transferowego. Rezydent/pilot lub przedstawiciel biura w uzasadnionych przypadkach jest uprawniony do przekazywania danych kontaktowych klientów odpowiednim służbom np. medycznym, ratowniczym, porządkowym oraz ubezpieczycielowi szczególnie jeśli wymagana jest interwencja w czasie wypadku/szkody. Pilot/rezydent/przedstawiciel może również pobierać obowiązkowe opłaty wymagane w rezydencji (opłata klimatyczna/depozytitp.) w celu zredukowania formalności i przyśpieszenia procedur zakwaterowania grupy.